29 June 2009

Kejohanan Futsal Belia Pekak Malaysia Ke 2, 2009



1. Belia kita sangat perlukan aktiviti tidak kira sesiapa yang menganjurkannya. Terbukti pada 28 Jun 2009 di Melaka 38 pasukan dari seluruh negara menyertai Kejohanan Futsal Belia Pekak Malaysia ke 2 di Klebang, Melaka.

2. Kejohanan tersebut di anjurkan oleh Unit Belia Pekak Malaysia yang di ketuai oleh Mohd Yazid Bain, hos Kejohanan tersebut ialah Unit Belia Pekak Negeri Melaka.

3. Walaupun Kejohanan tersebut adalah untuk ahli gabungan MFD sahaja namun terdapatnya bukan ahli gabungan MFD turut serta atas tiket persatuan ahli gabungan MFD. Semangat orang pekak bersatu adalah masih kukuh walaupun pemimpin yang mempunyai kata pemutus menolakkan idea persatuan perpaduan.


4. MFD telah menaja Majlis Makan Malam di Hotel Formosa Garden yang dihadiri oleh lebih 400 orang Pekak yang terdiri daripada pemain Futsal dan penyokong serta ahli POPNM.

5. Majlis Makan malam tersebut di serikan dengan persembahan khas oleh artis popular Pekak, A. Rahman dan tayangan filem pendek yang di keluarkan oleh Unit Kreatif MFD yang di ketuai oleh Zaine Bujal.

6. Filem pendek tersebut adalah baik serta lucu dan ramai yang ingin membelinya.

7. Kejayaan penganjuran tersebut membuktikan bahawa belia Pekak kita akan menjadi pemimpin yang besar di masa hadapan.

TAHNIAH UBPM.

No comments: