08 June 2009

Kursus Asas BIM di PKK

1. Kursus Asas BIM untuk warga PKK telah selamat dilaksanakan dan ditangguhkan pada jam 12.00 hari Jumaat. Sebagai tambahan, 2 sessi interaksi sosial bersama warga Pekak KK juga telah diaturkan iaitu malam Rabu di PKK dan malam Khamis di Tg Aru Beach. Program tersebut sedikit sebanyak membantu kelancaran warga PKK berkomunikasi dengan kumpulan sasar mereka secara lansung serta memperlihatkan kelemahan yang perlu diperbaiki.

2. Menurut pegawai PKK pada 26/6 akan disambung dengan sessi bersama guru pendidikan khas yang dibawa dari FSD atas aturan KPT. Adalah baiknya kemahiran anak tempatan dari KK iaitu warga pendidikan khas di SM Peter Monjuntin digunakan kerana mereka lebih memahami situasi pelajar dari Sabah yang bakal menjadi pelajar di PKK.


3. Selepas kursus tersebut ditutupkan kami bergegas ke Hotel untuk checkout. Kami makan tengahari bersama Presiden SSD dan Encik Patrick Chin dan memaklumkan laporan kursus PKK kepada mereka atas dasar SSD ialah ahli gabungan MFD. Lepas itu kami terus ke KK untuk membeli ole-ole (buah tangan). Yang kami beli ialah biskut cincin yang terkenal dari Sabah, udang kering, baju t dan batu-batu aksesori hiasan.

4. Kami menumpang mandi di rumah Zamzuri seorang sahabat lama di Shangrila Height dan kemudian menaiki AirAsia jam 8.00 pm untuk pulang ke Semenanjung. AirAsia sekarang ada peningkatan, tiada lagi berebut-rebut mendapat tempat duduk kerana penumpang di bekalkan no tempat duduk masing-masing.


Terima kasih PKK.

No comments: