03 June 2009

Kursus Asas BIM di Kota Kinabalu



1. Masuk 2 hari kami berada di Politeknik Kota Kinabalu untuk membimbing warga sana kepada BIM. PKK terletak jauh luar kota iaitu di Menggatal. Jalan ke sana dari bandar KK akan dapat melihat Yayasan Sabah, Bangunan Persekutuan Sabah yang baru, UMS, 1Borneo iatu kompleks membeli belah dan kawasan perumahan baru. Trafik jam berlaku seperti di KL iaitu di waktu pagi dan selepas kerja. Ianya melambangkan pembangunan yang pesat di sini. Sebelum itu untuk ke PKK akan melalui hutan yang menakutkan dan tiada teksi yang mahu ke sana. Kita juga dapat melihat Gunung Kinabalu dari PKK.

2. Peserta PKK di ketuai oleh Encik Dullah, Timbalan Pengarah Khidmat Sokongan dan Puan Ngah, Ketua Jabatan bahagian hospitaliti dan katering bersama-sama para pensyarah, kaunselor, librarian, pengajian Islam, pendaftar pelajar telah mengikuti kursus ini.

3. Mereka telah menunjukkan komiten yang tinggi untuk mempelajari BIM sebagai persediaan menerima pelajar Pekak yang pertama walaupun di dera dengan pelbagai aktiviti oleh tenaga pengajar MFD dari jam 8.00 pagi hingga 4.30 petang.

2 comments:

Don Daughter's said...

saLaM

hrAp dPt terUskan PERjuaNGAn

berSAma

seLUsUR DuniA IndaH

pendidiKAn khas

lalalala :D

Don Daughter's said...

salaM

ENCiK, bagaimana dikataKaN

PERTUtURAn kIU?

TERIMA KASiH, HAraP membanTu?