09 September 2010

Ucapan Selamat Hari Raya Aidil Fitri 1431

Saya masih ingat pada tahun 1996 Sdr Aqlam Jafri yang pulang untuk membuat latihan industri dengan KLSD telah membangunkan laman web KLSD iaitu laman web OKU yang pertama di negara ini. Web tersebut di rasmikan oleh Datuk Dr. Mohamad Awang Lah, MIMOS di Damansara.

Selepas itu kita tidak memandang ke belakang dengan memperkenalkan ICT kepada orang Pekak di seluruh negara iaitu penggunaan alat pager, memperkenalkan The Hub iaitu server cross-operator untuk sms, projek celik ICT iaitu e-Pekak v1 dan v2 dan terakhir MySign Community.

Hasilnya orang Pekak telah sebati dengan ICT, mereka mempunyai PC atau laptop untuk berkomunikasi antara satu sama lain menggunakan web chat dan handphone untuk menghantar dan menerima sms atau menggunakan komunikasi 2 hala iaitu 3G. Juga ada yang menggunakan Blackberry termasuk saya sendiri.

Alatan tersebut dibeli oleh orang Pekak dengan wang sendiri berkat dari kemakmuran negara kita yang membuka peluang pekerjaan. Kita juga membayar perkhidmatan menggunakan broadband, internet dan sebagainya kepada telco dan secara tidak langsung orang Pekak merancakkan ekonomi negara.

Tahun ini saya terima banyak ucapan selamat hari raya dari sahabat handai Pekak melalui ICT iaitu Facebook, SMS, MMS dan emel.

Alhamdullilah, projek ICT yang kita usahakan telah berjaya. Antara banyak ucapan yang saya terima dan saya mencari kata-kata yang sesuai untuk membalas sebagai pengganti diri.

Melayari laman web tetangga kita saya mengambil ucapan yang saya rasa terbaik dan mudah di faham iaitu....

jabat erat jemari
hilangkan dendam di hati
sambut hari nan suci
Selamat Aidil Fitri

Minal Aidin, Wal Fiadzin
Maaf Zahir dan Batin

Jika HATI sejernih AIR, jangan biarkan IA keruh,
Jika HATI seputih AWAN, jangan biarkan dia mendung,
Jika HATI seindah BULAN, hiasi IA dengan IMAN.
Mohon Maaf lahir Dan batin

Saya dan keluarga mengucapkan Selamat Hari Raya Aidil Fitri kepada semua sahabat dimana juga anda berada.....

Maaf Zahir dan Batin

1 comment:

RC said...
This comment has been removed by the author.