09 October 2010

UPSR kekal, PMR diganti penilaian sekolah mulai 2016: Muhyiddin


Tadi saya terbaca berita mutakhir di Berita Harian Online berkaitan dengan tajuk di atas. UPSR kekal dengan penambahbaikan (sila klik di sini).

Terima kasih kepada semua guru yang terlibat kerana memberikan input yang amat berharga. Pandangan mereka telah saya sampaikan di rundingan meja bulat yang mana saya telah diundang dan di berikan peluang untuk bercakap. Saya telah mengambil kesempatan berucap di peristiwa yang bersejarah tersebut menggunakan BIM dengan terjemahan suara oleh jurubahasa.

Yang paling membanggakan di hari yang bersejarah itu ialah tahap kesedaran tinggi MOE akan keperluan orang wakil Pekak, mereka memberikan penghormatan dan mengaturkan tempat duduk saya berdepan dengan tempat duduk jurubahasa isyarat.

Rundingan meja bulat tersebut di pengerusikan oleh Tan Sri Alimuddin, turut hadir ialah Tokoh Pendidikan iaitu Tan Sri Arshat, VC UiTM, tokoh akademik, ahli politik YB Tony Phua, pemimpin belia dan sebagainya.

No comments: