12 January 2015

Kenangan 2014

Selamat Tahun Baru 2015

Ada apa yang baru? Badan aku bukan jadi baru tapi bertambah garisan usia dan rambut yang hitam jadi putih. Salt and pepper. Nak test market, saham pun turun. Bumi ini juga makin menjadi tua tak jadi baru tapi hanya nombor tahun yang bertukar dari 2014 ke 2015. Azam baru? Azam tahun 2014 ada dilaksanakan dan telah dicapai?

Selama aku menerajui MFD ada pahit manis masam, yang manis 1hb April 2014 Majlis Penyerahan 6 Lot Pejabat di Tingkat 4, Menara KLH oleh Yayasan Sime Darby kepada MFD. Alhamdulillah, MFD menjadi organisasi yang ditadbirkan oleh orang Pekak mempunyai bangunan sendiri. Tak payah fikir cari duit nak bayar sewa lagi tapi pening kepala sebab nak bayar cukai pintu dan maintance bulanan.

7 bulan kemudian 1hb Oktober 2014, hari yang manis bersejarah kepada komuniti kita kerana projek BIM tajaan kerajaan Jepun tamat dan Majlis Penyerahan Buku BIM Teknikal diadakan di Parlimen Malaysia. Mengimbau kenangan 11 September 2007 yang mana pasukan kita mempromosikan BIM kepada YB YB policy maker di Parlimen, menyerahkan memorandum kepada YB Menteri untuk mengiktirafkan BIM dan dari itu juga Akta OKU 2008 dibaca dan diperkenan diRaja pada 2008.

Tamat Majlis Penyerahan Buku, Menteri Kedutaan Jepun pelawa MFD mintak duit lagi buat projek lagi sebab mereka bangga akan pencapaian kita dan percaya akan kewibawaan kita. Arigato gozaimasu. Gomenasai, kita dah terikat dengan perjanjian dengan YSD, projek BIM akan menyusul. Next time sir.

2 bulan kemudian 1hb November 2014, Mesyuarat Agung MFD diadakan di Dewan MFD-YSD. Orang kata panas tapi mengikut landasan undang-undang. Orang kita dah mulai membuka mata dan menunjukkan kematangan dalam berpersatuan. Cakap tak ditapis biasalah, selagi hidup ada mulut bercakap kecuali mati tapi apa yang tercakap tetap tertulis dalam buku untuk dijawab diakhirat nanti. Saya diberi amanah 3 tahun lagi.

Terima kasih kepada YB Tan Sri Penasihat MFD, YSD, Ahli Majlis MFD, Ahli Gabungan MFD, staf, JBI dan semua yang terlibat yang telah membawa MFD kepada kejayaan. 

Bulan Disember kat Kelantan dilanda banjir, Pahang, Kedah, Perak....Sultan Kelantan bertitah kemusnahan alam adalah perbuatan manusia (klik sini). Macam-macam cerita...






No comments: