20 November 2008

Persidangan Nasional Pendidikan Khas 2008

Saya telah dijemput untuk membentang kertas kerja di Persidangan yang bertema Harapan, Kehendak dan Aspirasi Pelajar Pekak buat kali pertama. Para peserta terdiri dari pegawai pendidikan, pengetua dan guru besar sekolah Pekak dan intergrasi, guru dan sebagainya dari seluruh negara.

Cikgu Teh Kean Hoe merupakan peserta Pekak yang tunggal di Persidangan tersebut.

Pembentangan saya di pengerusikan oleh Dr. Dinsuhaimi Sidek dari USM Kelantan dan beliau juga terlibat dalam pancacar koklear.

Kertas kerja saya juga menyelitkan video luahrasa pelajar Pekak mengenai pengalaman dan harapan mereka. Tayangan tersebut mendapat komen daripada pengetua dan pensyarah dari SMV Indahpura.

Di akhir pembentangan saya terdapatnya komen yang positif daripada peserta lain termasuk Dr. Dinsuhaimi sendiri yang bersetuju dengan cadangan saya.

YBhg Tuan Bong, Pengarah baru BPK telah menunjukkan komitmen yang tinggi kerana telah mengikuti program tersebut dari awal sehingga akhir.

Di penutup Persidangan tersebut saya menerima sijil dan cenderamata dari Timbalan Menteri Pelajaran sendiri.

No comments: